Használatbavételi engedélyhez is kell készíttetni energiatanúsítványt, ebben az esetben a számítás a kiviteli tervek alapján készül, de helyszíni felmérést is végeznünk kell. Várjuk ajánlatkérését!
Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény tételesen felsorolja, mit kell tartalmaznia az adásvételi szerződésnek, hogy a tulajdonjog átírásra kerülhessen a földhivatalban (lásd: 32. §). Az energiatanúsítvány nem szerepel ezek között, így a földhivatal nem kérheti annak csatolását.
Az ingatlan adatain kívül lényegében semmilyen dokumentumra nincs szükségünk, a felmérési díjakat tartalmazzák áraink. Amennyiben megvannak az eredeti építészeti tervrajzok az épületről, szeretnénk őket megtekinteni, ezek ugyanis segítik munkánkat.
Az alábbi építményekre:
A minősítést el kell végezni a 176/2008 Korm. Rendelet alapján, ha az épületet eladják, bérbeadják, vagy használatbavételi engedélyt kérnek rá.
A tanúsítványok tartalmát, az elkészítés menetét a 9/2023. (V. 25.) ÉKM rendelet írja le.
A 266/2013 Korm. Rendelet, amely a szakmagyakorlási tevékenységet szabályozza, többek között például, hogy ki végezhet tanúsítást.
A lakossági szektor energiafelhasználásának csökkentését célzó pályázatok kötelező része a tanúsítás. A pályázónak igazolnia kell, mennyivel fog mérséklődni az energiafogyasztás a beruházás elvégzése után. Ennek eszköze a tanúsítvány, amelyből a pályázathoz két példányt kell beadni (a jelenlegi és a tervezett állapotról). A munka jellegéből fakadóan egyedi ajánlatot adunk minden érdeklődőnek, ez az épület méretétől és a pályázat típusától függ. Rendszeresen dolgozunk Otthon Melege Programhoz, nulla százalékos MFB hitelprogramhoz, és más szezonálisan elérhető támogatásokhoz is.
A szakmagyakorlásról szóló 266/2012 Korm. Rendelet alapján tanúsítvány kiállítására az a személy jogosult, aki az Építész vagy Mérnök Kamara tagja és rendelkezik tanúsítói jogosultsággal.
Hitelesítésre az Országos Építésügyi Nyilvántartás segítségével kerülnek a számítások, a tanúsítóknak fel kell tölteniük a kalkulációkat a rendszerbe, ahol egy egyedi azonosító sorszám generálódik.
A dokumentum egy példányban készül, és ez mindig az aktuális tulajdonos birtokában van. Adás-vétel esetén át kell átadnia az új tulajdonosnak. Igény szerint több példányt is tudunk kiállítani, ez nem jelent felárat, csak jeleznie kell a megrendeléskor. Az energetikai tanúsítványt a vevőnek kell átadni legkésőbb a birtokbaadáskor. Az energiatanúsítványt 5 évig archívumunkban tároljuk, így a későbbiekben bármikor a rendelkezésére tudjuk bocsátani.
Az energetikai tanúsítvány 5 évig érvényes a kiállítástól számítva. Megújítani abban az esetben kell, ha az már érvényét vesztette, és újra szükség van rá (például eladáshoz). A dokumentum nem érvényes abban az esetben, ha az épületen olyan átalakítást hajtottak végre, ami befolyásolja az energetikai teljesítményt (pl. hőszigetelés, kazáncsere). Érdemes tudni, hogy ha az országosan érvényes jogszabályban meghatározott minősítési skála szigorodik, az összes korábbi tanúsítvány érvényét veszti.